10/12/23

HANSEL UND GRETEL

 

    Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη του ξενόγλωσσου τμήματος της σχολικής μας βιβλιοθήκης και της δημιουργίας κουλτούρας ξενόγλωσσης ανάγνωσης πραγματοποιήθηκε δράση στην γερμανική γλώσσα με τους μαθητές της Στ' τάξης και την εκπαιδευτικό γερμανικών του σχολείου μας κα Φουντουλάκη Έφη.

    Το βιβλίο που αξιοποιήθηκε ήταν το πασίγνωστο παραμύθι Hänsel und Gretel των αδελφών Grimm.   Έγινε ανάγνωση και ταυτόχρονη μετάφραση του παραμυθιού, η οποία ξεκίνησε από την εκπαιδευτικό και στην πορεία συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε από τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν την επιθυμία, να λάβουν ενεργά μέρος σε αυτή.      Με την χρήση του Η/Υ και προτζέκτορα παρουσιάστηκε το βασικό λεξιλόγιο του παραμυθιού στους μαθητές, το οποίο διάβασαν μαζί με την εκπαιδευτικό. Στη συνέχεια οι μαθητές τραγούδησαν το τραγούδι του παραμυθιού, για καλύτερη επεξεργασία του νέου λεξιλογίου και βελτίωση της προφοράς τους. Τέλος χωρίστηκαν σε 6 ομάδες με μαθητές των 3 τμημάτων, διαφορετικού γνωστικού επιπέδου με στόχο την ενεργή συμμετοχή όλων και τη συνεργασία μεταξύ τους για την εκμάθηση νέου λεξιλογίου στα Γερμανικά. Η εκπαιδευτικός είχε δημιουργήσει 6 διαφορετικούς σταθμούς, όπου οι ομάδες των μαθητών εργάστηκαν κυκλικά. 

Station 1

    Υπήρχαν 9 διαφορετικές εικόνες σε μπερδεμένη σειρά, οι οποίες σχετίζονταν με την εξέλιξη της ιστορίας του παραμυθιού που διάβασαν και τραγούδησαν πριν οι μαθητές. Τα παιδιά έπρεπε σύμφωνα με το παραμύθι να βάλουν στην σωστή χρονολογική σειρά τις εικόνες. 

Station 2

    Με την χρήση tablet, έπρεπε να λάβουν μέρος σε μία διαδραστική άσκηση και να επιλέξουν την σωστή απάντηση. Η άσκηση αφορούσε την εμπέδωση του νέου λεξιλογίου. 

Station 3

    Με την χρήση tablet οι μαθητές καλούνταν να διαβάσουν τα μικρά κειμενάκια και να βρουν τις αντίστοιχες εικόνες μέσα από την εφαρμογή wordwall.

Station 4

    Με την χρήση tablet, οι μαθητές έπρεπε να λάβουν μέρος σε ένα διαδραστικού τύπου τηλεπαιχνίδι  και να επιτύχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βαθμολογία.

 Station 5

    Σε αυτόν τον σταθμό οι μαθητές καλούνταν να ανακαλύψουν τον γρίφο "Τι λένε ο Χάνσελ και η Γκρετελ;" και να τον συμπληρώσουν γραπτά.

Station 6

     Στον τελευταίο σταθμό οι μαθητές έπαιξαν με ένα ψηφιακό παζλ, το οποίο κατέληγε σε μία εικόνα 42 κομματιών , από το παραμύθι των Χάνσελ και Γκρέτελ. 

    Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με θετικά σχόλια από τους μαθητές, καθώς ήταν μια δράση διαφορετική, με ποικίλες δραστηριότητες και χρήση ψηφιακών μέσων και εφαρμογών που κράτησαν το ενδιαφέρον τους αμείωτο. Οι δράσεις ήταν σχεδιασμένες με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και μαθητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μαθησιακές  ή άλλου τύπου δυσκολίες. 



Εργαστήριο κατασκευής μπισκοτόσπιτων


Σχέδια μαθημάτων - Roald Dahl

   Roald Dahl quick bio | LearnEnglish Kids (britishcouncil.org)     Ο Roald Dahl ήταν σπουδαίος Άγγλος συγγραφέας με αξιόλογα βιβλία παιδικ...