23/3/25

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης από τη Γ΄ τάξη #diavazo_dynata

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης που γιορτάζεται στις 21 Μαρτίου, οι μαθητές και των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε δράση μεγαλόφωνης ανάγνωσης και δραστηριότητες που είχαν σχεδιάσει οι εκπαιδευτικοί τους, με σκοπό την κατανόηση του τι είναι ποίηση.

    Αρχικά οι εκπαιδευτικοί έγραψαν στον πίνακα τη λέξη ποίηση και  ζήτησαν από τους μαθητές/μαθήτριες να τους πουν τι σκέφτονται όταν την ακούν. 

    Αφού έγινε καταγραφή των απαντήσεων, προχώρησαν σε μεγαλόφωνη ανάγνωση του βιβλίου "Να ένα ποίημα που γιατρεύει ψάρια" από τις εκδόσεις ΜΙΚΡΗ ΣΕΛΗΝΗ.   (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου: Για να γιατρέψει τον Λίον, το άρρωστο χρυσόψαρό του, ο Άρθουρ πρέπει να του πει ένα ποίημα. Μα υπάρχει κανείς πάνω στη γη που μπορεί να εξηγήσει στον Άρθουρ τι είναι ποίημα; Η φουρνάρισσα, το καναρίνι, ο παππούς και η γιαγιά του, ο γερο-Μαχμούντ, όλοι αυτοί του δίνουν τελείως διαφορετικές απαντήσεις! Η λέξη ποίημα φαίνεται μυστηριώδης. Ωστόσο, η κατάσταση απαιτεί άμεση λύση και είναι ανάγκη ο Άρθουρ να μάθει αμέσως την απάντηση. Για να σώσει τον Λίον).



    Ύστερα από την ανάλυσή του βιβλίου οι εκπαιδευτικοί ρώτησαν τα παιδιά τι νομίζουν τελικά ότι είναι το ποίημα. Μετά από σύνθεσή των απαντήσεων τους δημιουργήθηκε ένα ολοκληρωμένο "Ποίημα για το ΠΟΙΗΜΑ" μέσα από τα μάτια των παιδιών.

    Στη συνέχεια άκουσαν μελοποιημένα ποιήματα και είδαν διαφορετικά είδη ποιημάτων (παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση). 

    Τέλος, επεξεργάστηκαν ένα ποίημα από το σχολικό Ανθολόγιο. 

    Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί με μικρή έρευνα που θα κάνουν οι μαθητές/μαθήτριες στο οικογενειακό/φιλικό τους περιβάλλον, προκειμένου να διαπιστώσουν πόσο διαφέρει ο τρόπος που βλέπουν το ποίημα μικροί και μεγάλοι.





ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025 "ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ"

Στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας, υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας το σχέδιο δράσης "Γιορτή Βιβλίου" , που...