31/5/24

La soupe au caillou- Ξενόγλωσση δράση στα Γαλλικά

    Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την δημιουργία κουλτούρας ξενόγλωσσης ανάγνωσης και την ανάπτυξη του ξενόγλωσσου τμήματος της σχολικής μας βιβλιοθήκης, οι μαθητές της ΣΤ ' τάξης, οι οποίοι έχουν επιλέξει σαν δεύτερη ξένη γλώσσα την Γαλλική, πραγματοποίησαν στην τάξη δράση μεγαλόφωνης ανάγνωσης και follow -up δραστηριότητες πάνω σε γνωστό παραμύθι.

    Χρησιμοποιήθηκε το παραμύθι (σε βιβλίο και σε παρουσίαση powerpoint), Η/Υ, προτζέκτορας, ηχεία, και φωτοτυπίες με δύο δραστηριότητες ζωγραφικής.

 

1.    Έγινε ανάγνωση και ταυτόχρονη μετάφραση του γνωστού λαϊκού μύθου σε μορφή παραμυθιού "La soupe au caillou". Η ανάγνωση ξεκίνησε από την εκπαιδευτικό και στην πορεία συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε από τους μαθητές. Με την χρήση Η/Υ και προτζέκτορα παρουσιάστηκε το παραμύθι στο σύνολο της τάξης, ενώ η εκπαιδευτικός και στη συνέχεια οι μαθητές διάβαζαν από το φυσικό αντίτυπο του βιβλίου, ώστε να μπορούν όλοι να παρακολουθήσουν και να διαβάζουν το κείμενο.

2.     Στη συνέχεια ακολούθησαν οι δραστηριότητες, η πλειοψηφία των οποίων παρουσιάστηκαν με τον προτζέκτορα στην τάξη.

3.     Τα παιδιά χωρίστηκαν σε  ομάδες των 3- 4 ατόμων. Οι ομάδες αποτελούνταν από μαθητές και των 3 τμημάτων, διαφορετικού γνωστικού επιπέδου. Στόχος ήταν η ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών και η συνεργασία μεταξύ τους (αφού προέρχονταν από διαφορετικά τμήματα), η χρήση γνωστού λεξιλογίου και η κατανόηση του κειμένου με τη βοήθειά του, και η βελτίωση της προφοράς των μαθητών.

 

Activité  1.  

    Οι μαθητές, σε ομάδες, καλούνται να λύσουν ένα sliding puzzle του εξωφύλλου του βιβλίου, με κεντρικό βοήθημα τον τίτλο του βιβλίου και τους ήρωες της ιστορίας για να το καταφέρουν, συνδυάζοντας οπτικά και λεξιλογικά ερεθίσματα. Η δραστηριότητα δημιουργήθηκε με το interacty.

https://interacty.me/projects/b55fdb015b5db18f

 

Activité 2.  

    Η επόμενη δραστηριότητα αφορά στην κατανόηση του κειμένου, εφόσον οι μαθητές καλούνται να βάλουν στη σειρά τα γεγονότα της ιστορίας, μέσω της διαδραστικής άσκησης τύπου story sequencing που δημιουργήθηκε με το classtools.

 https://www.classtools.net/dragdrop/202405_bBfJ8Y

 

Activité 3.

    Στη συνέχεια οι μαθητές έπρεπε να αντιστοιχίσουν το ζωάκι με το λαχανικό που έφερε στη διαδραστική άσκηση που δημιουργήθηκε με το interacty.

https://interacty.me/projects/3ea939d380da59c3

 

Activité 4.

    Στην επόμενη δραστηριότητα οι μαθητές έπρεπε να βάλουν την σωστή λεζάντα κάτω από τις εικόνες. Οι εικόνες και οι λεζάντες δόθηκαν στα παιδιά σε μορφή quiz puzzle που δημιουργήθηκε με το wordwall.

https://wordwall.net/el/resource/74005089

 

 

Activité 5.

    Η προτελευταία δραστηριότητα ζητούσε από τους μαθητές να αξιοποιήσουν το ήδη γνωστό λεξιλόγιο και να ζωγραφίσουν σε φωτοτυπία που τους δόθηκε ένα δικό τους ζωάκι και το λαχανικό που πρόσθεσε στη σούπα και να γράψουν το διάλογο που ακολούθησε.

 

Activité 6.

    Η δράση τελείωσε με μία ακόμα ζωγραφική – λεξιλογική δραστηριότητα, όπου τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν το δικό τους εξώφυλλο στο παραμύθι και να δώσουν ένα νέο τίτλο σε αυτό.


    Οι δράσεις ήταν σχεδιασμένες με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και μαθητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μαθησιακές  ή άλλου τύπου δυσκολίες.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025 "ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ"

     Στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας, υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας το σχέδιο δράσης "Γιορτή Βιβλίου" ...